Van harte welkom!

Wat gezellig dat je even op visite komt. Ik zou het leuk vinden iets van je te horen. Laat je een berichtje achter? So nice of you to visit my blog. I enjoy reading your comment. Would you please post one?

dinsdag 26 januari 2010

Daantjes Kerstsokken / Giveaway 2x

Er zitten hier al heel wat lootjes in de mand voor de giveaway!! Ben jij er nog niet bij, kijk dan nog even naar het bericht van gisteren en laat je horen! There are quite a lot of lots in the giveaway basket! Don't you have a lot, check out yesterday's post and place a comment! En er is ook een giveaway bij My Country Nest van Berna! Prachtige lapjes, heb er gisteren ook maar een reactie achtergelaten, wie weet gaan we ruilen hihi! There is also a giveaway at Berna's blog. Lovely fabrics, I left a comment yesterday, so maybe we can swap hihi! Tuurlijk zijn ze niet door mij ontworpen, iedereen kent de dames van Blackbird Design wel. Om te smullen zulke mooie quilts, borduurtjes en nog veel meer ontwerpen ze. Vorig jaar ben ik bij Liezbeth tijdens het zogenaamde Kerstsokkencafé begonnen om iedere maand 3 sokjes te maken. En inderdaad, aan het einde van het jaar heb je er dus maar liefst 36!! Een aantal ervan heb ik al een keertje eerder laten zien (zie label: kerstsokken linker kolom). Na het borduren van de kruissteekjes komt het volgende karweitje: het in elkaar zetten. Uiteraard zijn hier vast verschillende manieren voor, maar zelf doe ik het als volgt: Of course I didn't design them, everybody knows the ladies of Blackbird Design. Simply love all their designs. Last year I joined the so-called Christmasstockingcafe at Liezbeth. We will be making 36 stockings!! I showed you a few of them earlier. After all the stitching is done, the stockings will have to be sewn. There are many different ways, but this is mine: - Maak de kerstsok mal, zoals in het patroon getekend, van paterno. Snij 3 maal 15 x 18 cm bijpassende stof. Make the template. Cut 3 times 15 x 18 cm matching fabric. - Leg de mal op de achterkant van het borduurwerk, teken om en snij vervolgens de bovenkant met een naadtoeslag (7 mm) af. Place the template on the back of the crossstitch, trace and cut the top with a seam allowance (7 mm). - De sok met 1 deel stof met de goede kanten op elkaar leggen, naai de bovenkant vast (7 mm). Leg de overgebleven 2 stofdelen met de goede kanten op elkaar, naai de bovenkant vast (7 mm). Place the stocking with 1 part fabrics RST, sew the top (7 mm). Place the remaining 2 fabrics RST, sew the top (7 mm). - Strijk de naad van het sokdeel naar de stof toe. Leg op tafel met de goede kant naar onder. Neem de mal en leg deze op het stofdeel tegen de naad, teken om, geef de keeropening aan. Strijk de naad van het dubbele stofdeel naar 1 kant. Iron the seam towards the fabric. Place on the table right side down. Take the template, place on the seam, trace, leave an opening. Iron the seam towards 1 side. - Leg nu het dubbele stofdeel op tafel, goede kant boven. Leg het sokdeel met de goede kant naar onderen erop, leg de naden stotend (om en om), speld de twee delen op elkaar. Naai op de getekende lijn, laat de keeropening open. Place the double fabricpart on the table, right side up. Place the stockingpart with the right side down on top, pin. Sew on the drawing line, leave the opening. - Knip nu de sok uit met een kleine naadtoeslag, rondingen voorzichtig inknippen, keren, opening dichtnaaien, voeringsok naar binnen duwen. Cut the sock with a small seam allowance, clip the curves, turn, close the opening, push the lining stocking in. - Achterkant van de sok strijken, ophanglus maken. Iron the back of the stocking, make a hanger. Op naar de sokjes van de maand augustus! August stockings here I come! Mooie dag vandaag!! Have a nice day today!!

24 opmerkingen:

katrien zei

Leuke kerstsokken.

Willy zei

Ik heb die sokken al bij verschillende blogs gezien. Ik vind ze erg leuk. Wat zijn het er ook veel. Duidelijke uitleg.

Tineke Machiela zei

Wat mooi!! prachtige sokken:)

Heleen zei

Bedankt, voor de duidelijke instructies! Hier ga ik me dus binnenkort maar aan wagen. Mooi stoffie uitzoeken! Zal vast wel goedkomen.

Mascha zei

Ze zijn zo leuk. En bedankt voor de uitleg.
Groetjes Mascha

Elly (creatieveling Elly) zei

Jij hebt in ieder geval geen koude voeten, ha ha.
ik vind het best veel drie in de maand, ik zou dat nooit redden. Super dat het jou wel lukt.
groetjes Elly

Nelleke zei

hallo Daantje mooie sokken heb je gemaakt en de uitleg ook weer super.fijne dag verder groetjes Nelleke

Yvonne aka sommeke zei

36 sokjes? Dat gaat een berg sokjes geven! Ze zijn leuk! Hoe groot/klein zijn ze eigenlijk?
Bedankt voor de instructies. 'k Ga dan wel geen sokjes keren maar kan handig zijn voor wat anders, hé!

Yvonne zei

Wat een geweldige sokken! Had ik maar meer tijd om al die mooie dingen te maken! Ik zou de kerstboom er vol mee hangen....

Anita der zei

Wat zijn je sokjes leuk geworden. Ben blij dat je nu verder kan met je hand, was al bang dat het wel lang kon gaan duren.
Wil ook weer meedoen hoor met je mooie lapjes.XXXX Anita ( veel plezier vanavond met je bEE)

Tony zei

Wat een plaatje die sokjes, heel mooi.
liefs Tony

Annelies zei

Erg leuke sokken !!

josé zei

Daniëlle bedankt voor de uitleg ik ga het zo proberen nog niks in elkaar !!

Ik ben verslaafd aan borduren sokken kan niet stoppen je ziet hoe laat het is.

Anderhalve sok vanavond gedaan super !!

Het gaat zo snel dit borduren, ik hoop met jou uit leg dat ze snel in elkaar zitten.

Dan word ik helemaal blij !! Liefs XX José

Quiltpassion.blogspot.com zei

Schattige sokjes. Moet toch eens informeren waar de patronen verkocht worden. Bij Crownstitches kun je alleen maar Halloween-sokjes-patronen kopen.
Groetjes, Cisca

Anita (Sniet) zei

De sokjes zijn zo leuk. Ik heb eerst de theepotten van Liesbeth en dan ga ik denk ook aan de sokjes. Voorlopig maar een wimmetje.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een raar verhaal heb ik geschreven, ik bedoelde, dat je de sokken in het Kerstsokkencafé kunt borduren en ze niet gewoon te koop staan op de site.
Groetjes, Cisca

quilting Jeannet zei

Wat zijn ze leuk Danielle, eerlijk gezegd wist ik ook niet wat ik me er bij voor moest stellen, maar in de dertig sokjes...???? dan hangt het met kerst toch wel vol.....

groetjes, Jeannet

Anita zei

Wat een schattige kerstsokken zijn dat. Zal met kerst wel heel gezelig staan.

Lida zei

Wat een gave sokken! Wat een leuk idee, denk dat ik dat maar even opsla in mijn nog te maken kabinet!! Groetjes
Lida

Saskia zei

Hoi,
Wat een leuke blog heb je. En die sokjes vind ik toch wel een superidee.
Heb nog niet alles kunnen lezen, dus weet niet waar je de patronen kunt bestellen. Ik vind dit toch wel leuke presentjes om alvast te maken voor kerst 2010...
Ga maar even verder lezen, en op zoek naar het patroon.
Goede tip trouwens om ze makkelijk in elkaar te zetten.
groetjes
Saskia

Anoniem zei

Hallo Daantje,deze sokken zijn zeker leuk geworden!Er zullen nog vast een mooi stel volgen.Geniet er van,want dat doe ik zeker ook alleen al om er naar te kijken.Groetjes Marjo

Guusje, zei

Bedankt voor de goede uitleg, ik ben ze ook aan het borduren maar zat nog te bedenken hoe ik ze in elkaar moet zetten. Ze worden trouwens mooi en wat heb je er al veel.

Laura zei

Ik vind de sokken super. Ik heb al gegoogled waar ik de patronen kon bestellen want ik wil mij er zeker aan wagen. Je hebt mij helemaal aangestoken met je sokjes. :))
Groetjes van Laura

Gerry zei

Dank je wel voor de duidelijke uitleg, Daniëlle.
Het was erg leuk je te ontmoeten, gister bij Yvonne.
Groetjes en veel plezier en succes met al je mooie projecten.
Gerry

Related Posts with Thumbnails