Van harte welkom!

Wat gezellig dat je even op visite komt. Ik zou het leuk vinden iets van je te horen. Laat je een berichtje achter? So nice of you to visit my blog. I enjoy reading your comment. Would you please post one?

woensdag 28 april 2010

Mandjesdag met blom OFW

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het achterlaten van al die lieve reacties de afgelopen tijd. Degene van jullie die een open ID hebben krijgen (bijna) altijd een berichtje van mij terug maar er zijn nog genoeg no-reply bloggers helaas. Want soms wil je op een meer persoonlijke basis reageren en dan is een mail adres toch handig. First of all I would like to thank all of you for leaving those lovely comments this past few weeks. Those of you who have an open ID always get an answer back but there are still quite enough no-reply bloggers unfortunately. Sometimes you want to react on a more personal basis and a mail address is so much easier.
Voor mijn mini versie van de Pockets of Posies heb ik deze week 2 mandjes op de foto kunnen zetten, het is iedere keer weer leuk om er een kantje bij te zoeken. Dit zijn mandje 11 en 12 dus nu nog 10 en dan zijn alle mandjes af en kan ik aan de volgende rand verder. For my mini version of the Pockets of Posies I managed to make 2 baskets this week, it is so nice to try and find a little piece of lace for them. These are baskets number 11 and 12 so still 10 to go and then the baskets are all done and I can begin making the next border.
En dan is er het "nieuwe" project met een gouwe ouwe: de hexagon!! Kijk maar eens links op de sidebar wat een lijst met namen er al staat van quilters die hier aan mee doen, simpelweg omdat ze verslaafd zijn aan de hexjes!! Wees dus gewaarschuwd!! Maar ... leuk dat het is!!!!!!!!! Doe gezellig mee, maak 1 bloem per week, laat minstens 1 keer per maand op een woensdag je blommen zien, moet toch te doen zijn voor ons bezige bijen? Aanmelden kun je bij Karen en dan komt je naam ook op de lijst hiernaast! Hier is de foto van het stuk dat ik jaren geleden al gemaakt heb, wist toen niet hoe ik er mee verder zou gaan en eigenlijk weet ik het nu nog niet! Ik gebruik 1/2 inch hexjes voor deze quilt en misschien moet ik er maar een grote rechthoek van maken, dus er zijn dan nog veel ruiten nodig. Of zou ik er een randje witte hexjes omheen doen en daarna aanvullen tot een rechthoek met allemaal bloemetjes? Help!!!!!! Wie heeft er nog een leuk idee?? Then there is the "new" project on an golden oldy: the hexagon!! Take a look on the left sidebar there is quite a list of quilters who are participating, simply because they are addicted to hexies!! So be aware!! But .... how much fun they are!!!!!!! So please join us by making 1 flower each week, show at least once a month on a Wednesday, shouldn't be that difficult for busy bees? You can register by mailing Karen and your name will be on the sidebar list! This is a picture of the piece I made years ago, didn't know how to proceed and as a matter of fact I still don't! I use 1/2 inch hexies for this one and perhaps I should make a big rectangle, so I need to make many more. Or should I do a border with white hexies and after that make lots of flowers? Help!!!! Ideas anyone??
Afgelopen zondag bij Anita in de tuin begon ik aan deze twee bloemen, Sunday last in Anita's garden, I started on these two flowers,
Ze wisten het nog niet maar ze gaan een pijnlijke missie vervullen: als speldenkussen! They were unaware of the fact that they have to fulfil a painful mission: as pincushion!
Aan 1 bloem naai ik nog 6 hexagonnen en 6 vierkantjes, vervolgens sluit ik daar de naden van zodat er een bakje ontstaat hihi, dan naai ik de andere bloem eraan, opening laten om te vullen, met een volle draad DMC garen de partjes indelen, knoop erop en klaar! I sewed another 6 hexies and 6 squares to the flower, next I sew the seams making a little cup hihi, then I sew the other flower on, leaving an opening to stuff, with 1 strand of DMC I devide the cushion in part, add a button and voila!
Het eindresultaat zien jullie op vrijdag, eerst nog even opvullen enz enz hihi! On Friday you will see the end result, have to stuff it first etc etc hihi!
Mooie dag vandaag! Have a nice day today!
Zo, en nu snel bij de andere bloemenmeisjes kijken hihi!
I am going to have a look at the blogs of the other flowergirls hihi!

26 opmerkingen:

Marijke zei

Geweldig leuke fleurige mandjes heb je weer gemaakt, ik denk wel eens, als alle bloemenmandjes die iedereen heeft gemaakt, bij elkaar zouden zijn, wat een bloemenzee we dan zouden hebben!
Fleurige zonnige dag!
groetjes Marijke

goof zei

Wat een snoeppies die kleine Pockets of Posies!
:o)

Home and Lifestyle zei

Leuk hoor, dat ziet er vrolijk uit allemaal!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

PatchworkRose zei

Love your baskets Danielle and the Hexies too. I am going to just watch on this one. Not enough energy at the moment. Besides you are such a wizz :-)
Cheers
Lynne

Elly (creatieveling Elly) zei

Een prachtige bloemenzee. en ach die arme bloemen worden geprikt, hoort dat onder mishandeling ha ha ha.
Ik ben nog niet besmet, maar wat niet is kan nog komen. Je weet maar nooit.

wilmakuin zei

Mooie mandjes heb je gemaakt en je speldenkussen erg mooi.....
Wel wat pijnlijk voor ze...
:o)

ria vogelzang zei

Wat schattig allemaal!! Geniet ze hoor!

Guusje, zei

Wat een mooie mandjes heb je weer gemaakt. Het zijn plaatjes en je hexagonnen ook al zo mooi, hele mooie kleuren gebruik je ervoor. Ik kom vrijdag weer even kijken naar je speldenkussen, tot nu toe vind ik hem al heel erg mooi.

Yvonne aka sommeke zei

Altijd al bewondering gehad voor je manier van reageren Daantje. Ooo Oooo die verslavende hexjes! Ik volg en kwijl die van jullie wel mee onder ;-)
Hoe jouw hexproject afwerken? Ik vind de diamond vorm nu zo mooi en zou die houden. (geen rechthoek van maken dus)

Betsy zei

your flowers are great!

els zei

O O O wat zijn ze mooi en verleidelijk!!!!!

Jossie zei

Leuke mini mandjes. En wat de hexjes betreft ben ik er nog niet uit of ik wel of niet mee doe. Eeuwige twijfelaar..........

Lida zei

Oh. wat zijn ze toch leuk!! Minimandjes en bloemen! Je krijgt straks een heel blommig huis! Fijne dag, groetjes
Lida

Else zei

OHHHHHHHh DAAN wat lief die POP mandjes! En hexagonnen, hmm verleidelijk (lol) fijne zonnige dag, Else

katrien zei

WAt zijn je minimandjes weeromleuk.
En de blommekes zie je ook al overal verschijnen.

Karen zei

Sweet baskets! I love, love, love your piece from the past and like the idea of a white border and then lots of flowers. So pretty! But, I also like the big rectangle idea. LOL. Your first two flowers are wonderful and I can't wait to see the finished pincushion.

quilting Jeannet zei

Leuk de uitleg van je speldenkussen Danielle, die ga ik ook nog een keer maken, zeker na deze uitleg.

groetjes Jeannet

Yvonne zei

Ik ben toch zo benieuwd hoe het eruit gaat zien als alle 22 mandjes af zijn! Wat een werk heb je aan dat gepriegel. Het idee voor een hexagon speldenkussen vind ik ook heel leuk. Wil ook nog eens aan hexjes beginnen als vakantiewerkje of zo en dan is dat wel een leuk klein projectje! groetjes Yvonne

tiny zei

Wat ben je weer actief geweest, het lijkt mij ook wel leuk om mee te doen de hexjes, maar ik ga met 14 dagen eerst met vakantie, denk er wel over om wat mee te nemen om hexjes van te maken. Neemt niet veel plek in en is makkelijk te doen.Het eventuele resultaat zie je dan later wel.
Groet Tiny

Sandra Henderson zei

Great post! I can't wait to keep watching and see your progress!~ so much fun, such happiness these little flowers bring to so many. I love the fabric choices also! :)

jose zei

Wat mooi, wat komt er toch veel bij jou uit je handen !!

Sjaan en Lies komen volgende week woensdag mee!!

De bladen en borduurklosje ook..

Anoniem zei

Call me crazy but I like the arrangement of your older hexies as they are. I thought you meant add a white border around all the flowers, maybe 2 or 3 rows of white. You could then use it as a table topper??? That is my input;-)

Blessings,
Jilly

Miriam zei

I love your little baskets!!

Yes, those hexies are irresistable!

I love the fabrics you have used for your pincushion.

Cathi zei

I love the older hexagon piece you've been working on!! For some reason .50 hexagons seem so appealing!
And your new flowers? Fabulous!

Heleen zei

Hoi Daantje, mijn hexen(spelden)kussen is af! En ook bij mij dacht iemand dat het om een groot kussen ging. Maar toen ze het beertje in het echt zag had ze door dat het om een spelden kussen ging.(staat op mijn blog.) Bedankt nog voor het idee.

Inge Slaats zei

Hé Daan, geloof het of niet, maar ik ben afgelopen woensdag aangestoken door het hexagonvirus! En ik wilde helemaal niet meer hexen. Waarom dan toch? Tja, ik zag een quiltje (zie mijn blog) en was onmiddellijk verliefd, op het quiltje en op de stofjes en nou ja, op alles. En nu zit ik dus te hexagonnen met ook van die kleintjes van een 1/2 inch en ik vind het weer leuk!
En weet je wat? Ik heb dus nog van dat vorige project, dat ik in een hoek gegooid had, heel veel blommen en nu zie ik hier dat gave speldenkussen! Ik ga nu natuurlijk een paar "oude blommen" opdiepen en proberen zo'n kussentje te maken. Moet lukken met jouw instructies.

Fijn weekend!
Inge

Related Posts with Thumbnails