Van harte welkom!

Wat gezellig dat je even op visite komt. Ik zou het leuk vinden iets van je te horen. Laat je een berichtje achter? So nice of you to visit my blog. I enjoy reading your comment. Would you please post one?

maandag 3 maart 2014

Visite - visitor

 
Even kijken of ik het nog kan hoor ..... de grijze cellen zijn er niet beter op geworden hihihi. Bijna weer 1 jaartje erbij en soms merk je dat he?! Let's see if I still know how to .... the grey cells haven't improved in the meantime hihihi. Almost plus 1 year and one can tell sometimes hey?!
 
Vorig jaar de grannyhaakdeken afgekregen, 2 x 2 meter is het geworden. Het was gezellig haken met al die vrolijke kleurtjes. Er is al een bestemming gevonden, neeeee, ik zeg nog niet waar want er wordt meegelezen en dan is de pret eraf hihi. Finished the grannysquare blanket last year, it turned out 2 x 2 meters. Crocheting those happy colours was such fun. It found a home already, noooo, not going to tell because she reads my blog and fun would be over hihi.
 
 
 

Nieuw jaar, nieuwe kansen ..... mijn dagproject voor 2014 wordt een 4-patch quilt, combinaties uit de onderstaande lapjes, de kast eens doorgezocht en dan kom je lapjes tegen met een verleden, kun je dan zo lekker bij wegdromen. Gekregen, geruild, gekocht .... het gaat allemaal door je handen en je hoofd. En ja, het is begin maart, dus er ligt al een klein stapeltje met 4-patches klaar.
New year, new opportunities ..... my 2014 day-project will be a 4-patch quilt, combinations from fabrics below, looked in my cupboard and there were fabrics with a past, all the memories surfacing. Received, swapped, bought .... they all pass through your hands and your head. And yep, early March, so a small stack of 4-patches is ready.

 

En tja, dan is dit het moment om te bekennen ..... ook ik ben met de haakdeken begonnen. Kon het gewoon niet laten, vrolijke kleurtjes ..... !! Leuk iedere week een paar toertjes haken en als het jaar dan voorbij is dan plak ik er nog een deel aan. Wil er graag een deken van 135 x 200 of 220 cm van maken. Heb dus nog wel even te gaan maar ohhhhh het is leuk!!!!! And well, ok, time to confess .... I started crocheting the blanket too. Couldn't resist, such happy colours ...!! Nice to crochet a couple of colours and when the year is over I am going to repeat the first part. Would like to make is 135 x 200 or 220 cm big. Could take a while but ohhhh such fun!!!

 
 
 Jammer dat er ondanks de techniek nog geen geurblog bestaat. Deze hyacinth ..... hmmmmmm .... dat het toch zo groeien kan .... kan ik zomaar blij van worden! Too bad there is no such invention as a smell-blog as yet. This hyacinth ..... hmmmmmmm.... amazing it can grow like this .... makes me just happy!

 En dan de visite .... afgelopen week kwam deze kruimel over de vloer. Lizzy is haar naam, wat een droppie he?! Voor niks en niemand bang, al helemaal niet voor onze grote dames hoor!! And then there was a tiny visitor last week. She is called Lizzy, isn't she cute?! Not afraid for anything or anyone, not even our big girls!!

 
Héél voorzichtig met een voorpootje in de bak bij Yvette, maar die lag op een groot bot te smakken en liet dat weten ook! Een grote grom, zo van: dit is van mij joh! En foetsie was Lizzy hihi. Véry gently with her front legs near Yvette, but she was enjoying a big bone and told that too! A big growl, as if: ok, this is mine you hear! And Lizzy was gone in an instant hihi.

 
Later als ik groot ben ......  When I am all grown up....
 
Dit is toch de slaapplaats?? Daar pas ik ook in!! This is the bed isn't it?? I fit in it too!!
 
Toen de kruimel weg was waren ook de beide dames moe!! After Lizzy left the girls were sooooo tired!!

 
Zo, even een dutje doen, de baas haakt en patched wel door!! OK, we are taking a time-out, our boss is patching and crocheting away!!

 
 
Een hele mooie dag allemaal!! Have a great day!!

27 opmerkingen:

Marijke zei

Jippie een blog van Daniëlle, je wordt gemist!
O wat leuk die honden en wat een schatje Lizzie!!!
Mooi je deken en ik kan het weten want ik heb hem in het echie gezien!
Lieve groetjes van Marijke

Marjan zei

Wat leuk, Danielle, om weer iets bij je te lezen! En dan zulke leuke foto's van de honden met hun visite... Ja heerlijk werkje hè, die deken. Al die kleurtjes: word je vrolijk van! Ben benieuwd naar je 4-patch quilt... Veel groeten,
Marjan

ria vogelzang zei

Hooooooiiiii!!!! Wat leuk!!!!!
En je mooie meisjes!!!
Wat een prachtig stel is het toch!
Live kleine Lizzy; helemaal niet bang..... schattig!
Leuk dat je ook aan het haken bent geslagen;ik ben ook voor de deken gevallen....... yep.... maak er zelfs drie.... (ssttt!)
En wat een lieve stofjes heb je uitgezcht voor je projekt! Ben nieuwsgierig hoor! ;)
Liefs van mij!!!!!

Anoniem zei

Leuke foto's zijn het geworden Danielle!! En de stofjes zijn superschattig :D

liefs, meike

Else zei

Ja hoor ik kan het lezen dus missie geslaagd!! Dat je je niet verveeld wist ik wel maar meid wat een produktie het een nog leuker dat het ander heerlijk. En dan die dames helemaal af van een bezoekje van lizzie, wel lekker dat jij ff ongestoord kon prikken (lol) Dikke knuffel en liefs van mij oh en een aai voor de dames

tiny zei

Fijn Daniëlle om weer iets van je te lezen, geweldig waar je allemaal mee bezig bent, helaas sla ik het haakwerk allemaal over, is niet mijn ding.Je stofjes zijn prachtig ben benieuwd wat je er van gaat maken. Je duo ziet er prachtig uit.
Groeten en succes met alles waar je mee bezig bent.

Lida zei

Je Grannies zien er echt vrolijk uit, daar wordt dus binnenkort iemand heel blij van! Leuk je randjeshaakdeken en die kleine met die twee grote, wat een gave foto's! Knuffel
Lida

els zei

hallo Danielle, leuk joh je granny deken en wat leuk dat je de nieuwe deken ook meehaakt, ook mooie kleuren hoor. Wat prachtig die honden, zo leuk met die kleine erbij, die zijn nog zo onbevangen. Leuk om weer eens wat van je te horen hoor. Groetjes, Els.

Yvonne zei

Wat een schatje die Lizzy, ze past qua kleur zo bij haar grote soortgenoten. Wat ben je lekker bezig! Mooie deken gehaakt en mooie stofjes voor de nieuwe quilt. Veel haak en quiltplezier!

Rennie zei

He weer een blog van Daniëlle. Leuk hoor. Mooie deken met die kleurtjes en dan die honden! Ik ben zelf ook niet zo aan de blog. Doe een periode lieve FaceBooken.

Annelies zei

Veel haakplezier ! Wat een lieve hondenfoto's !

Sylvia zei

Leuk Daniëlle, dat we weer wat van je horen en zien.
De dames hebben het ook nog steeds naar hun zin zo te zien en die Lizzy, die wil ik ook wel te logeren hebben!!
Ook al aan het haken, ik twijfel nog, maar de vingers jeuken!
De lapjes voor je quilt, zien er veelbelovend uit.
We zien wel hoe en wat `t moet worden. Gr.Sylvia

Anoniem zei

Hello Danielle, lovely photos! Beautiful crochet blocks and I like your fabrics for your new quilt. Much love, Ann x

Johanna Zweden zei

Een fleurig blogje met voorjaarskleuren
en wat een schattige fotos van je honden
Fijne handwerk week groetjes uit Zweden

jolanda zei

Leuk om je weer eens te horen!! Je was dan wel een poosje afwezig hier, maar je hebt niet stil gezeten zie ik. Wat een enorme deken heb je gehaakt en dan nu wéér zo'n joekel. Heel erg mooi hoor. :-))
Wat een schatje dat kleine hondje... kijk haar nou eens liggen in die enorme mand. Je vindt haar bijna niet meer terug hahaha.
Het is toch wel heel leuk om twéé labradors te hebben inplaats van één hé? Hadden wij ook eigenlijk moeten doen.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Leuk, dat je weer een blogje geschreven hebt, Danielle. gezellig! Mooi, al dat haakwerk, en leuk, dat je lapjes ongeveer dezelfde tinten hebben! Dat wordt een mooie combinatie.
Wat schattig, die Lizzy met die grote dames Labrador. Jeetje, ze zijn nu allebei even groot, je hebt heel wat uit te laten, zeg.
Liefs van Cisca xx

Terry zei

Great to see what you're doing. All those squares and the new blanket are such great colors.
The girls are big and look likegood friends.
A four patch of memories sounds like a happy project.

Guusje, zei

Mooie dekens en vrolijke kleuren. Heerlijk om te zien. En wat een mooie foto's van het kruimeltje en de dames. En dan de lapjes om te smullen dat wordt straks weer een prachtige quilt.

It's me zei

Owwww die laatste foto !!!!......geweldig !! en owwww een puppy en owwww die deken met al die kleurtjes....en die gehaakte ook al zo leuk......tevreden kijk ik naar mijn mooie quilt...ben er zo blij mee....staat zo leuk !!!.....ik wou ik wou dat ik het ook allemaal kon....maarja ik heb de bloemetjes daar doe ik het dan mee....maar die gehaakte deken vind ik toch ook heel erg leuk hoor...is dat te leren ???...of te moeilijk.....nou meis knuff voor de hondjes....liefs van mij....enne wanneer zijn we jarig ??? vertellll....xxx !!!

Sheila zei

Your crocheted blanket is so lovely and I love the fabrics you have chosen for a four patch quilt , can't wait to see progress. Little Lizzie sure is a cutie :-) happy stitching .

klazienshandwerk zei

Ja, je kan het nog ! Nu weer regelmatig bloggen :))
Ik weet niet of ik op jou reactie gereageerd had, maar alsnog dank daarvoor ;)

Heidi Kuijer zei

Hallo Danielle! Wat is het lang geleden dat ik bij jou op bezoek ben geweest. Mooie grannies. En de 4 patch gaat ook leuk worden zo te zien. Net als je streepjes deken.

Wat is Lizzy klein naast de dames...haha. Lief!

Hugs en groetjes,
Heidi

Craftluver zei

Heerlijk weer wat van je te lezen! En de foto's van de dames zijn ook zo zalig! Die kop foto! Om te smullen die twee! Lieve lapjes, ben zeer benieuwd wat dat gaat worden, lekker vrolijk! Dikke knuffel voor jou, nijverig bij!
Groetjes,
Marianna

Willy zei

Ja hoor jij kan het nog en ik ken je nog. Je bent wel lekker bezig met van alles en nog wat. Leuke vrolijke kleurtjes van je affo-deken en je nieuwe deken. Je hebt een flinke stapel stofjes bij elkaar gezocht, daar laat je toch snel iets meer van zien?!. De honden zijn ook geweldig, wat een scheetje had je op visite.
Fijne lente, groetjes

PatchworkRose zei

Hi Danielle I just had to pop in and say that I have become a guide dog educator and have a 14 week old Labrador who is in training to become a guide dog. His name is Urban and he is really keeping me on my toes. He is a good boy though and rests on his rug when I want to sew so I still get quilting time :-). Hope you are well. I thought of you Teagan and Yvette. I did not name Urban. The guide dog people did. They do not choose peoples names.
xxLynne

Craftluver zei

Het is al weer even geleden he, maar en juni....dus ik ben zo vrij om te vragen hoe je fleurige deken is geworden, die van de lapjes! Ja, de stoffen lapjes! LOL! Ga je nog lekker weg dit jaar? En de dames mee? Zou het heel leuk vinden om weer wat van je te lezen!
Dikke knuffel!

Miranda zei

Haai die Daantje! Long time no see...maar nu zijn we der toch weer eens bij. Wat een ijver daar bij jou. Heerlijk om te zien dat je toch nog de mooiste handwerkjes maak. Dikke knuffel en geniet ervan!

Related Posts with Thumbnails