Van harte welkom!

Wat gezellig dat je even op visite komt. Ik zou het leuk vinden iets van je te horen. Laat je een berichtje achter? So nice of you to visit my blog. I enjoy reading your comment. Would you please post one?

maandag 28 september 2009

Hexagons

Wat een warm welkom was me dat zeg! Iedereen enorm bedankt voor de aanmoedigings reacties. De wangetjes werden rood en het hart warm kun je wel zeggen. Ik ga zeker mijn best doen om er met groooote regelmaat een berichtje op te zetten. Voorlopig heb ik "stof" tot schrijven genoeg. Zoals:
Het ontwerp bestaat al zo lang, maar het maken van een quilt met hexagons is gewoonweg verslavend! Jarengeleden begon mijn moeder, na herhaaldelijk aandringen, toch ook maar met de zeskantjes. "Kind, dat is toch niks voor mij" veranderde al snel in "heb je nog wat lapjes voor mij"! Gegrepen werd ze, van kussens tot en met 1-persoonsquilt. Af en toe een quiltje met vierkanten en rechthoeken maar allemaal met de Engelse paperpiecing methode.
Afgelopen april verhuisde mijn moeder van Rotterdam naar Wageningen om dichter bij mijn zus te gaan wonen. Er werd verwoed gewerkt aan een tafelkleed, uiteraard van zeshoekjes. Het resultaat zie je hier, is het geen plaatje.
Op ieder bloemhartje heeft ze een knoop vastgezet met DMC garen.
Mijn speldenkussen met hexagons was enige tijd geleden bij Jeannet te zien en ook bij mij kriebelt het weer.
Kwam tijdens die verhuizing een deurdeel tegen van een hele oude piano en deze leent zich prima als omlijsting van een ecru/tan quiltje. Kan ik goed gebruiken als prikbord. Met deze stof zou het toch goed moeten lukken dacht ik zo. Ik hou jullie op de hoogte.
Mooie dag gewenst!

6 opmerkingen:

katrien zei

Wat een mooie hexagonnenquilt.En je herfstquiltje ook al zo leuk.
En wat een mooie lapjes.

Anita deR zei

Wat een leuk hexagontafelkleed. Je speldenkussen is een snoeperd en ik ben benieuwd naar je prikbord. Kan me eer nog niets bij voorstellen dus ik wacht de foto's af.

MamaT zei

Thanks for the comment on my blog. You are entered. You have a very nice blog too. Even though I don't understand the language, the pictures tell it all!

josé zei

Hallo Daantje wat een mooi tafelkleed, en je spelden kussen super.

Prachtige stofjes ben benieuwd wat hier uit gaat groeien. Jullie hond een lieverd.

Gezellig!! Zal regelmatig langs wandelen bij je.

Groetjes tot ziens José !!

Met Naald en draad op Bonaire zei

Hoi Daan,
Bij ons is ook de computer weer aangesloten. het ziet er goed uit. Nu ik nog maar eerst alles op orde.
Ik hoor het je zeggen "Is het geen snoepje"! En dat is het. Ben zlef ook met het speldenkussen bezig.
Groetjes Marjan

jean zei

Hello Dani
Love the banner on your blog, Hydrangers (sp) are one of my favourite flowers. Love your hexagons and yes making them is addictive. I will look forward to following your blog
Have fun
jean

Related Posts with Thumbnails